mandag, april 14, 2014

Magien i naturen


I dag, hvor jeg oplever, at jeg bliver mere og mere betaget af naturen, sender jeg ind imellem en kærlig tanke til mine forældre. Min mor fodrede hver dag ræven med rester fra vores aftensmad, fuglene fik brød- og osterester, og min far lærte mig navnene på blomster og træer. Hver gang jeg besøgte mine bedsteforældre, fik jeg historien om det store kastanjetræ i haven. Min mor havde som lille pige lagt en kastanje i jorden, og træet blev kæmpestort. Måske kender du de to skønne bøger af Gerald Durrell: 'Min Familie og andre dyr' og 'Min naturbog - håndbog for naturvenner'?

Min fætter er lige som jeg glad for at fotografere i naturen, og han har sendt mig disse smukke billeder af en hejre. Den holder til i haven over for, hvor han bor, og cypressen her er cirka 10 meter høj. Hejren er fotograferet med et 70-300 mm zoomobjektiv.