tirsdag, februar 05, 2008

Krut og palmer

Botanisk Have

Botanisk Have Min ferie-tirsdag er blevet brugt til cafébesøg med en dejlig veninde. Efter frokost inklusive et par timers snak og grin på Krut's Karport spadserede vi gennem Botanisk Have og beundrede de smukke væksthuse. Det er pinligt at skulle indrømme det, men jeg har aldrig været der før - til gengæld bliver det ikke sidste gang. Et flot og stemningsfuldt sted - Kew Gardens i miniformat. De runde væksthuse ligger på rad og række med forskellige klimaer, og det er en helt speciel fornemmelse pludselig at befinde sig i de varme og fugtige troper på en råkold eftermiddag i februar.


Botanisk Have
Man kan både købe de smukke plakater og poser med spændende frø - men det må jeg undersøge nærmere næste gang.

Botanisk Have
Jeg glæder mig til at opleve Botanisk Have igen til sommer, når alle planterne udenfor er sprunget ud!