søndag, januar 06, 2008

Motion i lavt tempo

Her om vinteren er min evige dårlige samvittighed at få motion nok. Jeg forsøger så vidt muligt at gå en tur hver dag og tage trappen i stedet for elevator eller rullende trapper, men alligevel er der et stykke til de 10.000 skridt, vi helst skal op på om dagen.

Bente Klarlund Pedersen: SkridttællerbogenI går faldt mit blik på en annonce for Skridttællerbogen af Bente Klarlund Pedersen. Hun er et af de klogeste hoveder på motionsområdet, professor og formand for Det nationale råd for folkesundhed - og ved alt, hvad der er værd at vide om sammenhængene mellem motion og sundhed.

Med bogen følger en skridttæller, kan jeg læse, men sådan én har vi nu begge allerede (selv om de mest blev brugt i begyndelsen!). En times gåtur i skarpt trav, så var de 10.000 skridt nået på en dag med de sædvanlige gøremål, man ellers har.

På visse punkter kan man godt få en noget sælsom måde at anskue verden på - jeg kan fx oplyse, at der er 1700 skridt herfra og ned til stationen ...

Hvordan har du det med at skulle holde øje med dit forbrug af skridt for at få rørt dig nok hver dag - er det galimatias eller noget du har i baghovedet?